ApaViral!!

Cerita viral yang korang tak tahu..

Post Top Ad

Post Top Ad

Thursday, 29 December 2022

Sign Agreement Kosong : Cara Baru AhLong Jerat Mangsa?? - Kongsi Agar Tiada Lagi Terkena

 CARA EJEN PINJAMAN "PANCING" UNTUK MENDAPATKAN KAD ATM

                                                    Sekadar gambar hiasan.


 Sebuah perkongsian di Facebook baru-baru ini di mana mangsa telah membuat pinjaman dengan seorang individu yang disangka dari agensi pinjaman wang berlesen.Berikut adalah perkongsian saudara Takiya Kenji:

 

~ENE MARKETING~
1. Pada 21/12/2022 sy telah memohon pinjaman melalui FB yg bernama Lim Hana didlm group ini, sy berurusan melalui wassap dia yg bernombor 011-25603926 ,dia mengatakan yg dia adalah staff ENE MARKETING, segala dokumen telah diserahkan kpdnya melalui wassap.
2. Urusan sy Lim Hana telah serahkan kpd supervisor/pegawai ENE MARKETING yg bernama ADAM menggunakan FB GW Betty yg bernombor 011-16268684...sy deal utk berjumpa..
3. Pada 22/12/2022 kami deal utk berjumpa disebelah ptg, hampir setengah jam menunggu dpt wassap dari seorang cina yg perkenalkan diri sebagai Oscar bernombor Tel 017-2881649, utk kepastian sy hubungi ADAM adakah Oscar staff ENE MARKETING , ADAM mengatakan betul , dia tak dapat datang disebabkan kereta rosak...semasa berjumpa Oscar direstoran mamak kami telah berbincang mengenai loan, kemudian masuk dikereta myvi hitam utk serahkan kad bank dan sign agreement yg amountnya tidak ditulis, gambar sy bersama ic dan form aggreement telah diambil didlm kereta Oscar...
4. Oscar juga telah pergi kerumah sy utk ambil gambar rumah, mlmnya telah wassap utk lengkapkan borang sambil minta username dan password m2u ...
5. 23/12/2022 Admin ENE MARKETING telah hubungi seramai 6 org rujukan termasuk ofis utk pengesahan, dgn menggunakan no tel 017-6484287...
6. Sy cuba bertanyakan pada Oscar, brp amount yg approved, dia mengatakan 2k dan akan msk hari tu jugak 23/12/2022...tapi sampai sudah tak masuk...
7. 24/12/2022 Lim Hana telah wassap sy, dan sy telah ceritakan apa yg berlaku seperti cerita diats, tp terus senyap tak response...sy pun mengatakan tak nak buat loan dan mohon pulangkan kembali kad bank sy...no response
8. Sy juga telah hubungi Oscar utk kembalikan kad bank sy, Oscar menjawab tidak kenal sy, sdgkn conservation chat antara Oscar dgn sy dlm wassap sy msh ada lg...
9. staff, supervisor atau boss ENE MARKETING , mohon hubungi sy utk solution atau sy laporkan pd pihak polis dan Kpkt...
Sekian
 
 
Perkongsian yang sebenar di dalam group Pinjaman Berlesen di sini .
 

 
 
Berikut adalah ejen pinjaman tersebut dimana gambar profile yang digunakan belum pasti adalah milik mereka kecuali individu yang bernama Oscar.




 
adakah ini cara terbaru syarikat pinjaman wang berlesen untuk mencari pelanggan baru?
adakah mereka ini mempunyai kaitan dengan AhLong Bukit Beruntung?😂😂😂
 
Sila kongsi agar tiada lagi yang terkena.Kesempitan kewangan menyebabkan kita terpaksa melakukan sesuatu tanpa pemikiran yang rasional.
 
Moga ini menjadi pengajaran buat kita. 
 
Ini pula adalah respon dari ejen pinjaman yang mungkin tugasnya mencari pelanggan di Facebook. 

 

 

No comments:

Post a Comment